Friday, January 06, 2006

Arnold dag


Vandaag had ik mijn wekelijkse "Arnold dag"; een dagje voor mijzelf, waarin ik kan doen wat ik wil, zonder dat ik mij om de verzorging van de kinderen hoef te bekommeren. Eerst heerlijk uitgeslapen en daarna de stad ingeweest op de fiets. Even de voortgang bekeken van het nieuwe stadscentrum. Ik houd mijn hart vast. De ene keer ben ik heel optimistisch en zie allemaal mooie architectuur, die overal verrijst. De andere keer zie ik een popzaal die al bijna een jaar leegstaat, zonder exploitatie en een hotel, wat al lang af is en waar ook nog geen leven in te bekennen is....Al die mooie gebouwen zijn wel mooi, maar er moet wel leven in zitten. Almeerders moeten meer naar hun eigen stad kijken en niet zo snel vluchten naar Amsterdam en het gooi voor hun boodschappen en etentjes e.d. Dit is natuurlijk de vraag van de kip en het ei, want als de leuke winkeltjes en restaurants er gewoon niet genoeg zijn in Almere, kan je het ook niemand kwalijk nemen dat ze hun heil ergens anders zoeken. Dit zijn toch echt de groeistuipen van een jonge stad en alles heeft zijn tijd nodig.
's-avonds naar de Cinescope geweest, waar ik donateur van ben. Ik bezoek regelmatig een voorstelling, en vanavond draaide onder meer: "Broken flowers" met o.a. Bill Murray en Sharon Stone. De film was winnaar van de gouden palm in Cannes en ik had dan ook hoge verwachtingen, toen ik er naar toe ging. Het viel helaas een beetje tegen, de film was onderhoudend, maar langzaam en weinig verrassend en had een zeer onbevredigend eind. Ik snap niet dat dit een winnaar was, dat moet wel wat zeggen over het niveau van de films op het festival. (of over het niveau van de jury)
Al met al een lekker dagje gehad, tussendoor ook nog even van Quinn en mijzelf de haren laten kortwieken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home