Thursday, March 06, 2008

Op de markt is uw euro een daalder waard!

Gisteren was de laatste vakantiedag van Marca. Eigenlijk was het al een werkdag omdat ze 's-avonds naar Cairo zou vertrekken. We hadden de kinderen weer naar school gebracht en keken aan tegen een zee van vrije tijd. Marca stelde voor om even de stad in te aan want ze had wat dingetjes nodig voor haar laatste project: zelf een zomerjurkje maken. Zelf had ik noten, ouwel en geconfituurde sinaasappelschillen nodig voor een Panforte. Die wilde ik samen maken met de Cantuccini, van het recept van Kathalyne. Het was woensdag-marktdag en alles wat wij nodig hadden is daar te koop. Marca vroeg bij de fournituren-kraam naar een bepaald type vliseline; " Nee mevrouw, daar begin ik niet aan, dat laat ik links liggen, veel te duur, ik heb wel iets anders voor u". Na het aanhoren van veel goed advies, het kopen van een rits en elastiek, schuifelden we door naar de notenkraam. Hier kon ik ook alles krijgen, wat ik nodig had. Meteen nog even bij poelier Hans v/d Bor uit Eemnes geinformeerd naar de verkrijgbaarheid van verschillende wildsoorten. Binnenkort wil ik daar wat mee gaan maken. Dat zal een nieuw terrein worden, want ik heb nog weinig wild bereid. Toen we daar toch tussen al die stalletjes aan het rondzwerven waren, konden we net zo goed even groente en fruit meenemen. Bij de groenteman hadden we een hele tas vol voor € 6! Ik weet zeker dat we bij de AH minstens het dubbele hadden betaald. Hier kocht ik 3 bakjes heerlijk ruikende frambozen voor € 1.98...daar krijg je bij AH 1 bakje voor! Wij vonden de sfeer ook erg gezellig. Kortom, we hebben de markt weer helemaal herontdekt!!.
Thuisgekomen de Cantuccini en de Panforte gemaakt: beiden delicioso!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home