Thursday, February 02, 2006

Aceitunas a la Sevillana

Ook wel: Olijven, zoals ze in Sevilla worden gemaakt. Soms worden ze ook zo gemaakt in Almere, zoals vandaag dus. Zaterdag gaan we naar Mirna en Hugh en daar gaan we natuurlijk weer enorme culinaire hoogstandjes beleven. Vergezeld door de nodige, heerlijke vino's, die Hugh momenteel zelf ook verkoopt. Omdat wij meestal naar Loenen toegaan en zij niet vaak hier komen, voelden wij ons een beetje bezwaard, dat wij nooit eens wat terug konden doen.
Hoewel Hugh me op het hart drukte om me toch vooral niet schuldig te voelen, besloot ik toch maar om dan zelf een paar lekkere hapjes in elkaar te draaien en die mee te nemen. Ik had 3 recepten uitgezocht uit een Tapas-boekje, wat ik van Remko heb gekregen. Olijven (zie titel) en verder ook nog 2 tapas met de volgende welluidende namen: "Salpicon de Mariscos", oftewel pittig zeefruit en "Pimientos en vinagre" of Paprika in zuur. Drie weckpotjes van een halve liter gekocht bij de Blokker en hier alles ingedaan. Het ziet er erg feestelijk uit en volgens mij smaakt het ook nog best. Dat gaat dus weer gezellig worden zaterdag. De kinderen vinden het ook altijd weer een belevenis om naar de woonboot te gaan en wij verheugen ons er ook al weer op....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home