Friday, April 14, 2006

Met zonder zijwieltjes!!






















Ik kan al fietsen ' met zonder zijwieltjes', vertelde Britt vol trots aan de fietsenmaker, toen we daar vanmiddag een helmpje en een vlaggetje gingen halen. Het helmpje werd een 'Barbie' en geen K3, zoals ik verwacht had. Op het vlaggetje moest Minnie Mouse staan. Toen we vanmiddag gingen wandelen met Quinn, Jens en Britt, wilde Britt op haar fiets zonder zijwieltjes. Ik hield haar bij haar kraag vast en holde mee. Al snel merkte ik, dat ik haar eigenlijk helemaal niet meer hoefde vast te houden. Toen ik dat vertelde, wilde ze meteen weer zonder mij en dat ging heel goed. Het blijft een wonderbaarlijk proces, dat leren fietsen. Ik heb het idee dat je er echt klaar voor moet zijn, om het te leren en dat je het dan ook heel snel onder de knie hebt. Ik kan me uit mijn jeugd, van die leeftijd, niet veel meer herinneren, maar dat ik leerde fietsen, weet ik nog heel goed. Bij mijn opa en oma in Putten, op de Beukenlaan. Eerst had ik het idee dat het nooit ging lukken en dan opeens gaat het! Het heeft ook met durf te maken; als je maar goed doortrapt en vaart houdt, gaat het sturen veel makkelijker, maar ja, dat moet je eerst wel even doorkrijgen....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home