Saturday, April 01, 2006

Uitwaaien in het cirkelbos

Het heerlijke weer nodigde vandaag uit om een lekkere wandeling te maken. Het leek me een goed idee om naar het cirkelbos te rijden, daar de auto neer te zetten en vandaar uit een wandeling te maken. Er start daar bij de parkeerplaats een wandeling van 4 kilometer die langs de Gooimeer-beek loopt. De vorige keer dat ik deze route liep, was de aanduiding zeer slecht en kon je zo verdwalen. Dat was gelukkig allemaal goed verbeterd. Er stond een stevige, warme bries en het was heerlijk om door het landschap te lopen, de kinderen genoten er ook van en dat maakte het voor ons nog leuker. Quinn ging steeds fanatiek op zoek naar het volgende pijltje en Britt had al gauw een mooie wandelstok gevonden. Het pad was hier en daar behoorlijk drassig, maar het was een leuke route. Op de terugweg kwamen we langs grote tractorsporen, die volgelopen waren met regenwater. Daar stapte ik bijna op 2 parende kikkers. Terwijl ik deze van dichtbij aan het bekijken was, ontdekte Marca dat de poeltjes afgeladen waren met kikkers! Het paarseizoen was in volle gang en ik moet toegeven dat het er een mooie dag voor was. Quinn en Britt klauterden zo nu en dan lekker over de vele omgezaagde boomstammen, die zo nu en dan ons pad blokkeerden. De auto kwam weer net op tijd in zicht, voordat ze te moe werden en er genoeg van kregen. Volgende keer nemen we een rugzakje mee met wat pick-nick spulletjes en dan maken we er helemaal een echt uitje van.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home