Monday, April 10, 2006

Doppio zero





















Oftewel dubbel 0. Een tarwebloemsoort die uitermate geschikt is om pastadeeg mee te maken. In Italie natuurlijk op elke straathoek verkrijgbaar, maar hier alleen bij de speciaalzaken. Gelukkig had Il Giardino op de grote markt het op de plank staan. Weliswaar voor € 1.95 (terwijl een pak bloem bij de Vomar € 0.19 kost), maar goed als je dan toch zelf pasta gaat maken, wil je toch het echte spul... Vroeger had ik ook wel eens pasta gemaakt met gewone bloem en dit ging ook wel, maar ik moet zeggen dat het met dit meel wel heel mooi elastisch deeg werd, wat tot zeer dunne bladen te verwerken was. Vroeger, in Amsterdam, hadden we ook al een pastamachine, maar deze is op miraculeuze wijze verdwenen, we weten niet hoe en niet wanneer. Dus er moest een nieuwe komen. V&D had een mooie aanbieding, dus ik kon vandaag al aan de slag. Het deeg maken verliep zonder problemen en het draaien van de tagliatelle ook. Alleen bij het koken was ik vergeten dat verse pasta veel meer water om zich heen nodig heeft dan gedroogde, te kleine pan dus...Alles kwam toch nog goed. Ik had bolgnese saus gemaakt, een mix volgens een recept van Carluccio en het pasta-boek van AH. Het was erg lekker en de kinderen hebben enorm zitten eten, voor hun doen. Alle reden dus om dit veel vaker te doen. Het is trouwens ook erg leuk om die slierten pasta uit de machine te zien komen en het geeft natuurlijk grote voldoening, als er zo van genoten wordt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home