Thursday, September 21, 2006

Wiebeltand

Met een schaapachtige blik keek Quinn me aan, terwijl hij een klein stukje pannekoek in zijn mond duwde. Als ik die blik zie bij hem, weet ik dat er wat aan de hand is... Meestal is er dan iets gebeurd, wat niet mag. Maar deze keer was het iets anders. Britt had al een hele pannekoek op en hij nog maar een klein stukje. En dat terwijl het een van zijn lievelingskostjes is. Er was duidelijk iets niet in de haak. Ik had de afgelopen week met tandenpoetsen bij hem al gemerkt dat hij zich op een bepaald plekje een beetje terugtrok en vreesde het ergste: een gaatje in een tand of kies. Iets wat voor de meeste mensen al niet leuk is, maar bij Quinn mega-stress veroorzaakt als hij naar de tandarts moet! Toevallig heeft hij volgende week woensdag een controle-afspraak. Toen ik even in zijn mond ging kijken om te zien of ik misschien iets kon vinden wat op een gaatje leek, zag ik al snel wat het probleem was. Een van zijn voortanden zat helemaal los en hing er nog aan een draadje bij... Dat eet natuurlijk niet lekker! Ik voelde me meteen opgelucht en zag de drama's in de bahandelruimte van de tandarts langzaam vervagen...waarschijnlijk had hij helemaal geen gaatje. Ik vertelde hem het verhaal over de tandenfee en de tand onder het kussen. Vroeger wou hij hier nooit aan, maar nu scheen hij meer belangstelling te hebben.
Hij wou zelf zijn mond in de spiegel zien, dus stuurde ik hem naar boven om in de badkamer, in de spiegel te kijken.
Na een tijdje kwam hij triomfantelijk beneden en terwijl hij "Tadaaa!" zei, liet hij trots zijn tand aan me zien, die hij er boven dus zelf uitgewrikt had. Dit was een hele overwinning, want de vorige 5 a 6 tanden hebben we nooit meer teruggezien en als we het aan hem vroegen, wilde hij er niets over vertellen. Maar nu wilde hij hem aan Marca laten zien en daarna onder zijn kussen leggen om het geld te incasseren! Ik haalde van boven het kleine tandendoosje, dat we ooit speciaal voor de eerste melktandjes hadden gekocht en stopte de schat hier in, in afwachting van de terugkeer van Marca.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home