Wednesday, September 12, 2007

Top Tonijn


Sinds lange tijd weer eens Sushi gemaakt. Aanleiding was een fantastische wijnproeverij bij Hugh op zijn boot. Er was daar ook iemand die tonijn importeerde en we konden ter plekke bestellen. De beste kwaliteit en supervers ingevroren bij -50 graden C. Dat was dan ook te proeven! Michael en ik gingen allebei met een bestelling naar huis.
Tonijn verkleurt echter heel snel; binnen 2 weken als je het bij -18 C bewaart, dus ik wilde er snel wat mee maken.
Ik had naast de tonijn, de hand weten te leggen op een mooi, vers stuk zalm en we hadden van Elina nog een blikje eigen geimporteerde Caviaar, verder nog wat crabsticks en komkommer. Bij de nieuwe Toko in het centrum hadden we stokjes,sake,ingemaakte augurk etc. gehaald dus het feestje kon beginnen!
We hadden Michael en Kathalyne uitgenodigd, Michael was er zelfs speciaal vanuit zijn werk voor gekomen!
Samen heerlijk gelunched en ondertussen zelfs nog wat bijgemaakt. Wat over was,heeft Marca meegenomen naar haar werk en ik heb nog extra porties bezorgd bij Michael en bij Nancy. Nancy belde binnen een half uur dat ze ze al op had en dat ze even goed waren als die in Singapore; een compliment. Ik moet zeggen dat ik ze zelf ook erg smakelijk vond..... voor herhaling vatbaar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home