Sunday, August 10, 2008

De Zeemeeuw


Voor veel mensen was 08-08-08 een bijzondere dag; vanwege de aparte datum besloten veel paren in het huwelijk te treden.
Voor Remko en Elina is het ook een bijzondere dag. Die dag trouwden zij, vijf jaar geleden. Eergisteren was dus hun 5-jarig lustrum. Zelf hadden ze dit al gevierd door 's-avonds heerlijk te eten bij restaurant 'De Nederlanden' in Vreeland. Het heeft 1 Michelin-ster en ligt prachtig aan de Vecht. Toen ik gisteren belde om te vragen of ze genoten hadden, was Elina zo enthousiast dat ze me wel een kwartier lang het menu heeft beschreven... ook Remko, die toch ook al in aardig wat goede restaurants heeft gegeten, zei dat hij nog nooit zo lekker gegeten had! Een duidelijke aanrader dus.
Wij wilden ze, samen met mijn ouders, ook een etentje aanbieden om hun lustrum te vieren. Niet al te chique, zodat de kinderen ook gewoon hun gang konden gaan. Eerst dachten we aan een nieuw restaurant op de grote markt, maar toen moest ik opeens aan de Zeemeeuw denken; een soort strandtent in Muiderberg, waar je leuk aan het water zit en waar het eten goed is. Verder is de sfeer zeer informeel zodat Quinn en Britt zich niet zo hoeven in te houden. Snel gereserveerd voor 8 personen.
Gisteren het 'bruidspaar' om kwart voor zeven opgehaald.
Het bleek wat drukker dan ik me had voorgesteld... het zat helemaal vol en buiten op het terras zaten ook nog veel mensen..
Ik vreesde het ergste qua wachttijd en etenskwaliteit, zeker toen ik een hoop 'werkstudent-achtige types' zag rondlopen.
Het bleek gelukkig enorm mee te vallen. Een compliment voor de hele bediening! We werden snel en aardig geholpen en ook al de bestelde gerechten waren heerlijk. Het was een gezellige avond. Later tijdens het eten, begon het te regenen. We waren blij dat we binnen zaten en niet op het terras...Na onze gebruikelijke dwaaltocht om Muiderberg uit te komen- het is ons nog nooit in één keer gelukt- reden we met een voldaan gevoel weer terug naar Almere.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home