Tuesday, August 12, 2008

TNT



















"Hij gaat van gleuf tot gleuf tot zijn zak leeg is..." Inderdaad: een postbode. Mijn zak was leeg na twee en een half uur lopen.
Een paar weken geleden heb ik gesolliciteerd bij TNT als besteller. Ik wilde graag wat anders proberen, naast mijn werk bij KLM.
Daar is mijn functie zó 'uitgekleed', dat ik het tijd vond om eens ergens anders rond te kijken. Het beroep van postbode-nu heet het besteller-heeft me altijd al aangetrokken. Lekker je eigen rondje lopen in je eigen tempo, werken in de buitenlucht, goed voor de conditie, kortom geen kantoorbaantje! Ik ben ondertussen aangenomen en loop 2 wijken vlak bij ons in de buurt. Vandaag was mijn eerste dag en ik werd ingewerkt door een studente van de VU, die dit werk ernaast deed voor wat extra geld. Post bezorgen is natuurlijk geen 'rocket-science', dus algauw deden we ieder de helft van een straat. Het begon met zeer onheilspellend weer, maar al gauw brak de zon door en kreeg ik het behoorlijk warm. Volgende keer wat luchtigers aantrekken...
Het beviel me zeer goed. Het wordt nu even afwachten hoe het gaat als ik de kinderen ondertussen van school moet halen, als Marca weg is. Het zal allemaal wel lukken denk ik. De KLM heb ik ondertussen wel aangehouden. Ook nog gesolliciteerd bij TNS-NIPO, als enqueteur, dus de komende tijd moet alles even op zijn plaats vallen. Daarna zal ik zien hoe mijn dagelijks leven er uit zal gaan zien.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home