Saturday, October 27, 2007

Van stoere Zweed naar temperamentvolle Italiaan


Na 4 jaar SAAB begon het toch weer een beetje te kriebelen...eigenlijk hebben we met onze 93 nooit veel problemen gehad, behalve die ene keer toen de koppaking het begaf en al het koelwater in de olie zat.. Ja, dan ben je natuurlijk niet blij. Dit was een dure reparatie, maar verder heeft hij het altijd goed gedaan, zonder morren.
Maar ook het feit dat de verwarming/ventilatie vanaf het begin nooit goed gewerkt heeft en ook het feit dat er geen airco inzat, begon ons steeds meer te ergeren. Verder had hij nu toch al 170000 km gelopen enzaten er wel wat dingetjes aan te komen. Kortom, het werd tijd om eens rond te kijken naar iets anders. Na uitgebreid rondkijken op autoweek.nl, bleek dat Marca en ik het maar over een paar merken en modellen eens konden worden. Een van mijn eisen was, dat ik wel eens een 6-cilinder wou rijden. Kandidaten waren; een Audi A6, Renault Vel Satis, Landrover Freelander, Toyato RAV4 en de Alfa 166. Uiteindelijk werden we het eens over een Alfa Romeo 166 V6. Ik had al een mooie, goed onderhouden, te koop zien staan in Eindhoven. Gisteren waren we alletwee vrij en zijn we vroeg naar de lichtstad gereden om de koop rond te maken. Na een proefrit, waarin Marca mij met een meewarige blik aankeek, toen ik de V6 even lekker liet grommen (jongens en hun jongensdromen....) waren ook Marca's laatste twijfels weg en we kunnen ons nu dus eigenaar noemen van een temperamentvolle Italiaan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home