Tuesday, March 18, 2008

Aan de boemel in Bussum.


Vandaag is dinsdag en dan komt onze schoonmaakster Lian, eens in de twee weken langs, om ons huis eens goed onderhanden te nemen. Net zoals wij, is zij ook een fervent koopster van biologische produkten. Ze woont ook in Almere, maar gaat vaak in Bussum naar de natuurwinkel, omdat die zo groot is en een ruimer assortiment heeft dan de winkel hier in Almere. Dat wilden wij ook wel eens met eigen ogen aanschouwen. We wilden toch al naar Bussum om een kadootje te kopen voor Remko en Elina. Er is daar een prachtige kinderwinkel-Bommel & Bach-waar ze nog "ouderwets" mooi speelgoed verkopen. Alles is goed van kwaliteit en vaak zeer origineel. Een verademing tussen alle Intertoys, Bart Smit en Toys'r'us winkels met al hun rotzooi uit China. Om een uur of 10 vertrokken we en in Bussum parkeerde ik de auto aan de Huizerweg. Toen ik uitstapte, zag ik een uit zijn kluiten gewassen kabouter, die me vaag bekend voor kwam. Toen begon hij te praten en hoorde ik een soort Nederlands uit zijn mond komen dat zwaar doorspekt was met Engels. Nu wist ik het zeker: Billy Glaser, mijn docent fotografie, toen ik nog op de foto-academie zat in Haarlem! Leuk hem weer eens te zien. Even bij gekletst; hij geeft tegenwoordig les in Amsterdam en woont in Bussum. Vervolgens liepen we door naar Ekoplaza, de natuurwinkel die even verderop ook aan de Huizerstraat zit.
Marca en ik waren beiden positief verrast, toen we binnenkwamen; wat een enorme winkel en wat een gigantisch assortiment. Ik zag dat ze zelfs verse, biologische Shi-Take's en Oesterzwammen verkochten. We sloegen hier Basilicum in om thuis lekker pesto te kunnen maken. Ook zagen we een assortiment meel voor de broodbakmachine van de "Heerlijkheid Marienwaerdt", een landgoed op de Betuwe. Hier hebben we ook enkele soorten van meegenomen om uit te proberen. Na dit bezoek snel de gekochte zaken even in de auto gezet en doorgewandeld naar Bommel & Bach, waar we iets leuks vonden voor Remko en Elina. Ondertussen hadden we trek in koffie+ toilet dus glipten we naar binnen bij Escofier, een ietwat oubollige tent met wat dito publiek. Na consumptie en toiletbezoek, verlieten we deze bejaarden-toko en gingen nog even verder met windowshoppen. We liepen ondertussen weer terug richting auto omdat onze parkeertijd bijna verlopen was. Opeens kwamen we langs "Alegria",een heel leuk tentje met allerlei mediterrane produkten en met gezellige tafeltjes om een broodje te eten. Onmogelijk voor ons om daar zomaar voorbij te lopen....Binnen hebben wij genoten van een heerlijk Italiaans broodje, terwijl aan het tafeltje naast ons Daphne Deckers druk bij zat te kletsen met een vriendin...Het interieur was heel sfeervol en deed erg authentiek aan. Mooi hoog en met een prachtige blauwe tegelvloer van Portazul. Ik denk dat wij hier nog wel eens terugkeren....Al met al beviel Bussum ons heel goed en het bleek een leuke afwisseling met het strakke-ook mooie-winkelcentrum van Almere. Weer thuis meteen de verse pesto gemaakt in de Magimix. Helaas wat te enthousiast met het zout gestrooid, waardoor het aan de zoute kant geworden is. De pasta dus maar zonder zout koken...Britt moest nog naar Faust en Quinn en Marca gingen nog een kadootje kopen in de stad, want Quinn heeft morgen een verjaardagsfeestje van Maxime, een meisje dat bij hem in de klas zit! Om een uur of 6 nog snel even een verantwoorde-want met spinazie besprenkelde-plaatpizza in elkaar geflansd en nu lekker relaxen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home