Saturday, March 22, 2008

Leuker kunnen we het niet maken.




















Maart loopt al weer bijna ten einde, dus zit heel Nederland zwoegend over de belastingaangiftes gebogen. Zo'n 700.000 landgenoten zelfs al voor een tweede keer, dankzij een "foutje" van de jongens, die het niet leuker konden maken....Het was gisteren echt een dag om met deze klus te beginnen: lekker druilerig "maak die blauwe enveloppe nu maar eens open"-weer. Elk jaar zie ik er weer tegenop, terwijl het eigenlijk allemaal wel meevalt. Alles is gelukkig redelijk standaard en een hoop bedragen veranderen nauwelijks. Toen ik nog fotografeerde en ik een eenmanszaak had, was dat allemaal veel ingewikkelder! Er moest dan een jaarrekening worden opgesteld, iets wat me elk jaar een hoop tijd kostte. Ik doe mijn aangifte nu al een paar jaar electronisch; je "ondertekent" dan met je "Digi-D"; een soort electronische handtekening die je eerst moet aanvragen. Werkt goed. Voor Marca is het nog altijd het ouderwets invullen van de formulieren, kopietjes maken en op de post. We slaan er ons wel weer doorheen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home