Monday, March 24, 2008

Witte Pasen!


Met Kerst zat het er helaas niet in, maar een beetje verwarde moeder natuur trakteerde ons vanmorgen op een witte sneeuwdeken. Sneeuw met pasen, ik geloof niet dat ik dat eerder heb meegemaakt! De kinderen waren meteen razend enthousiast en wilden meteen sneeuwballen gaan gooien en op pad met de slee. We hebben dus maar snel, maar wel lekker ontbeten om zo snel mogelijk naar buiten te kunnen. De zon scheen heerlijk en ik zag de sneeuw spreekwoordelijk voor de zon verdwijnen....Toch maar snel met de slee naar het grasveldje bij de Bombardon. Maar helaas, het bleek al een zompige bedoening en de, met kinderen verzwaarde, slee zakte weg in het natte gras en was door pappie niet vooruit te branden. Gelukkig lag er nog wel genoeg sneeuw om mooie ballen van te maken. Dat merkte ik al snel genoeg toen ik door Quinn, Britt en onze buurjongen Eelco op de korrel werd genomen...Weten die kinderen niet dat 3 tegen 1 gemeen is???






















Na dit korte winterse uitstapje, zijn we meteen doorgereden naar Remko. Ik had hem beloofd te zullen helpen met het in-en uit elkaar zetten van een kledingkast, die nu nog in hun toekomstige kinderkamertje staat. Elina was aan het werk en de kinderen vermaakten zich met de playstation, terwijl wij als een ervaren duo-a la "Eigen Huis en Tuin"- de kast demonteerden om hem in de schuur weer in elkaar te zetten. Het viel gelukkig niet tegen, maar er gaat toch altijd meer tijd in zitten dan je denkt. Nog lekker even een eigen-gebakken boterham gegeten en toen weer naar huis.






















Later ben ik nog even in onze familiegeschiedenis gedoken. Ik had gisteren bij mijn ouders nog wat leuke oude foto's meegenomen om ze te kunnen inscannen. Ik heb op de computer een prachtig genealogie-programma waar je je hele stamboom mee kunt bijhouden. Je kunt er alles in kwijt:beschrijvingen, foto's, maar ook geluidsfragmenten en filmpjes.
De foto's scan ik dan in en zet ze bij de beschrijvingen van onze eerbiedwaardige voorvaders. Ook ontdekte ik in de oude statenbijbel, die van mijn vaders opa was, op de laatste bladzijden een korte familie geschiedenis, met data en plaatsen. Iets wat in die tijd wel vaker werd gedaan in de familiebijbel. Leuk om te lezen en mij leverde het weer wat extra informatie op.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home