Tuesday, June 03, 2008

Poesjes kijken

Vandaag voor de tweede keer getennist. De eerste keer was met Joost, ongeveer een week geleden. Nu met Jeroen, de vader van Amber. Joost had vroeger wel eens een les gehad en was enthousiast geworden tijdens een weekje Veluwe, toen hij met zijn broer samen gespeeld had. Jeroen had in zijn studententijd nog getennist, maar had het ook al jaren niet meer gedaan. Ik had op de middelbare school getennist en ook al jaaaren niet meer gespeeld.... Met Joost bleek dat we ongeveer van het zelfde niveau waren. Vanochtend met Jeroen bleek dat Jeroen toch zijn slag weer snel goed te pakken had, terwijl ik nog naar mijn vorm aan het zoeken was (lees: hij was gewoon beter)
Ik denk dat als ik mijn oude slag weer te pakken heb, ik een leuk partijtje kan spelen met Jeroen.
Toen we met onze uitdampende, rodebieten-hoofden op het terras van een drankje zaten te genieten, spraken we af om dit volgende week weer te gaan doen.
Vanavond was het tijd om in Loenen te gaan kijken naar onze toekomstige poezen. Samen met de kinderen reden we er naar toe. Op de boerderij werden we ontvangen door Tessa, het vroeg ontwikkelde dochtertje van de boer. Een heel aardig meisje van wie de mond geen moment stil stond. Dit was iets dat ze van haar vader geërfd had, bleek later toen we met hem praatten.
Tessa gaf uitleg aan de kinderen over het wel en wee van de poesjes. Ondertussen had een drie-potig hondje, die zijn 4e pootje aan een snelle automobilist was kwijtgeraakt, Quinn nog even flink laten schrikken met een onverwachte blaf... We vertelden Tessa dat we graag een rood katertje wilden en een zwart poesje. Dat kon geregeld worden en over de prijs werden we het ook snel eens. We hebben afgesproken dat we ze ná onze vakantie komen ophalen.
Hierna reden we nog even door naar Hugh en Mirna om mijn wijnbestelling en Spaanse borden op te halen. De hele familie had net de avond 4-daagse gelopen van 10 km en was dus aardig uitgeput! We bleven niet lang en reden de toeristisch -en lange!- route terug naar Almere.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home