Tuesday, May 20, 2008

Ballendraaier 1e klasse...






















Zie hier het portret van een echte ballendraaier. Niet zo maar een paar balletjes, nee, meer dan tweehonderd totaal!
één van de hapjes voor de proeverij van Hugh: de albóndigas oftewel gehaktballetjes op z'n Spaans. Voor ongeveer 80 gasten. Verder nog Tiger shrimp in marinade gemaakt, tonijnsalade en voor bij de desertwijn-hoek: Panforte. Het was allemaal erg leuk om klaar te maken, maar er ging meer tijd in zitten dan ik had gedacht. Duidelijk een beginners-inschattings-fout. Gelukkig was ik vrijdag al begonnen, zodat ik niet in tijdnood kwam. Zaterdag kwamen ook Nancy en Joost BBQ-en, dus daar moest natuurlijk ook even wat leuks in elkaar gezet worden.

Zondag om 12.30 vertrok ik naar Loenen met de versnaperingen in een zelfgemaakte koelbox. Ik had een oude crew-container van de KLM omgebouwd met piepschuim en grote koelelementen, werkte uitstekend! Onderweg Remko opgehaald want die had ook zin om mee te gaan. Michaël en Kathalyne waren ook van de partij en het weer werkte gelukkig heel goed mee, na de zompige zaterdag. Het zag er weer uit als een plaatje en al snel werd het drukker. Ik had Hugh toegezegd dat ik mee zou draaien met flesseen verwisselen, hapjes bijvullen etc. al gauw liep ik de benen uit mijn kont om alle lege flessen aan te vullen...
Het ging erg hard! Iedereen had het volgens mij naar zijn zin en de wijnen werden goed geproefd. Ik hoorde van verschillende kanten complimenten over de dingen die ik gemaakt had. Gelukkig maar!

Aan het eind van de proeverij, om een uur of vijf, verzamelde een grote groep zich op het ponton dat Hugh aan zijn boot had vastgemaakt. Er ontstond een gezellig terras en alle etenswaren werden verzameld en ook daar neergezet. Er werd nu echt geen wijn meer uitgespuugd, maar goedkeurend doorgeslikt! Leuke sfeer.

Ik vond het een erg geslaagde dag, ik merkte alleen wel dat ik door de drukke bezigheden bijna geen tijd had om met anderen te praten. Maar ja, je kan niet alles hebben.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home