Sunday, May 11, 2008

Operatie schone schuur






















Om te proberen je fiets uit de schuur te krijgen, begon steeds meer te lijken op een stel rek- en trek oefeningen. Voordat je aan het fietsen toekwam, had je al een complete 'workout' gehad. Toen ik laatst weer eens flink mijn schenen stootte, was voor mij de maat vol. Dit, met rotzooi dichtgeslibde hol, moest eens flink op de schop, de bezem erdoor!! Geen halve maatregelen, maar meteen rigoureus weggooien die dingen die we toch niet gebruikten... Gisteren was D-day... Marca ging met de kinderen naar het Lumière-strandje, dus ik had mooi vrij spel. Binnen no-time had ik de hele tuin volstaan met rotzooi. Het leek wel een uitdragerij of een Amerikaanse 'garage sale'. Toen kwam het grote werk: de schuur opruimen en schoonmaken en daarna alles wat buiten stond sorteren: dingen die meteen weg konden, dingen voor de derde wereldwinkel en stapels hout, plastic en staal bundelen om door het grof vuil te laten ophalen. Ondertussen was het al flink heet geworden en de schuur was veranderd in een kleine sauna. Het zweet liep in straaltjes naar beneden.... Slim hoor, om het op zo'n hete dag te doen!
Na ongeveer 3 uur was het gelukkig allemaal verleden tijd en keek ik vol trots in mijn schone, geordende en vooral véél legere, schuurtje: 'en ik zag dat het goed was'... Tijd om snel boodschappen te doen voor de BBQ! Lekkere gemarineerde kip en biologische hamburgers. Het werd smullen, met een heerlijke frisse salade en een koel glas sauvignon blanc erbij!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home