Sunday, May 11, 2008

Reuze rat?



Eerst reden we naar Ermelo om mijn ouders even een bezoekje te brengen met moederdag. Alweer zo'n prachtige dag, ik geniet echt van deze 'mooi-weer-periode'! Ongetwijfeld gaat het KNMI weer bekendmaken dat er allerlei records zijn gesneuveld.
Wij hadden nog even snel een bezoek gebracht aan de AH, voordat we vertrokken en allerlei lekkere dingen meegenomen. Nu zaten we in de tuin bij mijn ouders achter een kop koffie met notentaartje. Het was zelfs bijna té warm onder de luifel. Quinn en Britt gingen boven spelen en wij konden even lekker bijkletsen. Na de lunch vertrokken we weer richting Almere, want we wilden de kermis, die voor het eerst op de nieuwe 'Esplanade' stond, ook nog even bekijken. Britt had al tegen mijn vader gezegd dat er een reuzenrad was, waarop mijn vader, met een knipoog naar mij, vroeg hoe groot die rat dan wel was. Daarbij wees hij met zijn twee wijsvingers een maat van ongeveer een meter aan. Britt keek haar opa aan met een verbaasde blik over zóveel domheid! Even later viel het kwartje dat opa het over een ándere rat had. Om een uur of half 4 stonden we, na een kort fietstochtje, met zijn vieren bij het échte reuzenrad. Britt keek omhoog en ik zag de twijfel toeslaan.
"Papa, ik geloof dat ik toch niet wil"
Na enige bemoedigende woorden, wist ik haar toch over te halen. Ze heeft vaak even een extra zetje nodig. Later is ze dan toch heel blij én trots dat ze het gedaan heeft. Nu ook; toen we er eenmaal inzaten, vond ze het geweldig! Ik trouwens ook, het was een prachtig uitzicht en het ritje was voorbij voordat we het wisten. Quinn wilde het glazen doolhof in en ging samen met Marca. Britt en ik gingen nog in ander hels apparaat, waar ik door de centrifugaalkrachten bijna gelanceerd werd... maar zij vond het allemaal geweldig!
Na een tijdje had Quinn genoeg oorverdovende muziek geabsorbeerd en wilde graag naar huis. Marca en Britt bleven nog even wat langer en ik fietste met Quinn al vast terug naar huis. Daar bereidde ik onze tweede BBQ van deze week alvast voor. Ik had mooie, grote zalmmoten gekocht en als groente: rode paprika en maiskolven. Dat bleek later ook allemaal weer zeer smakelijk, deze keer dronken we er een fles ijskoude Fresita bij....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home