Sunday, June 01, 2008

Vakantie in Eindhoven

Kwart over zeven zaten Quinn en ik al in de auto richting Eindhoven. We gingen daar een hele dag doorbrengen. Ik moest de auto om negen uur afleveren in de Alfa-garage, waar een vervangauto voor ons klaar zou staan. Er moest een heel nieuw stuurhuis in onze auto, omdat hij hydraulische vloeistof lekte. Gelukkig was alles nog binnen de garantie termijn, zodat we niets hoefden te betalen want het was een reparatie van een halve dag.... Negen uur kwamen we aan bij de garage waar keurig een Saab 9.3 voor ons klaarstond. We reden naar het van Abbemuseum. Quinn moest om 12 uur bij Dr. Tinus Smits zijn, dus we hadden nog even tijd vóór de afspraak en nog een paar uur ná de afspraak. Ik wilde met Quinn in ieder geval een bezoekje brengen aan het van Abbemuseum. We kwamen om 10 uur aan bij het museum maar dit bleek pas om 11 uur open te gaan.
Net te weinig tijd om binnen te gaan vóór de afspraak met Tinus. Dus het bezoek maar naar de middag doorgeschoven. Vlakbij het museum zag ik een kerktoren. Waar een kerk is, zijn altijd leuke oude straatjes met winkeltjes, cafeetjes en terrasjes.
En inderdaad: we konden vóór de kerk heerlijk op een terrasje zitten. Het was heerlijk weer en we genoten van onze vroege lunch. Quinn bestelde een bruine boterham met gekookt ei en ik ging voor een stokbroodje kip-kerrie salade.
We voelden ons echt op vakantie daarom zei ik tegen Quinn "We doen net alsof we één dagje op vakantie zijn in Eindhoven"
Ik zag aan zijn gezicht dat hij dat een erg leuk idee vond. Van waar we zaten konden we zo de kerk inkijken en Quinn wilde graag een bezoekje brengen. Samen bekeken we binnen de prachtige bebrandschilderde ramen. We brandden een kaarsje voor Nancy en haar net overleden moeder. We wilden net weer naar buiten lopen, toen het orgel begon te spelen. Snel ging ik halverwege in een bank zitten en Quinnging op mijn schoot zitten. Samen luisterden we, als enigen, naar het prachtige orgel.
Toen de organist het tweede liedje inzette, gingen alle registers open en was het geluid enorm.... net iets teveel van het goede voor Quinn. Na het tweede lied stond hij snel op en zei: " Ik wil naar buiten"
Na het bezoek aan Dr. Tinus gingen we alsnog naar het museum. We hebben daar 2 uur doorgebracht... Quinn vond alle installaties fantastisch. Er waren er veel met videobeelden en projecties, precies Quinn's favorieten. Zelf vond ik alles niet zo interessant, maar ik genoot van de architectuur van de nieuwe vleugel. Na dit bezoek besloot ik alvast naar de garage te rijden om te kijken hoe ver ze waren. Gelukkig kreeg ik onderweg een telefoontje van ze dat de auto klaar was. Prima service van de dealer; we hoefden zelfs geen benzine te betalen. Na een beloofd bezoek aan Mc Donalds-iets wat altijd bij een bezoek aan Tinus hoort-kwamen we om een uur of 6 weer thuis. We hadden een lange, maar erg leuke 'vakantie'-dag in Eindhoven gehad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home