Thursday, May 22, 2008

Lunch at the Boathouse

Heerlijk loom dagje vandaag. IK geniet nu met volle teugen van mijn mini-sabbatical. Het was even wennen in het begin, het gevoel toch weer te moeten werken ebt nog wat na. Nu heb ik dat overboord kunnen zetten. Gisteren mijn Reiki-1 gehaald en afgesloten met een heus diploma! Vanmorgen in de tuin, in één van onze nieuwe rotan stoelen, mezelf een korte Reiki behandeling gegeven. Het werd bijna medidatie, het was heerlijk rustig in de tuin en ik visualiseerde de zonnenstralen in mijn lichaam, heerlijk. Marca draaide ondertussen bibliotheek-dienst bij Quinn op school. Ik had het rijk alleen. Na een ritje naar de Kemphaan, waar ik even een voorraadje biologisch meel insloeg, besloot ik thuisgekomen Marca te verrassen met een lunch afspraak. Het leek mij een uitgelezen dag om in de Boathouse, op het terras, van een koel glas wijn en een lekker hapje te genieten.... snel gereserveerd. Toen Marca terugkwam van de bieb heb ik haar op een surprise-tochtje genomen om uiteindelijk bij de Boathouse aan te komen.
We zaten heerlijk op het terras, het is toch wel een prachtige locatie! Het eten is altijd wel OK, maar ook niet meer dan dat. Dat is wel een beetje jammer. Ook vandaag was het weer redelijk standaard. We begonnen met een spinaziesoep met crème fraiche en zalmsnippertjes. We hadden het idee dat het een blikje soep was met kant en klare snippers en een klontje van de crème fraiche. Dus wel te eten maar echt niet bijzonder. Daarna volgde voor mij carpaccio met huisgemaakte pesto, gebrande pijnboompitjes en ruccola en voor Marca: gegratineerde gamba's in een pannetje. Wederom: lekker maar niet bijzonder.
Alles werd begeleidt met Sauvignon blanc en Chardonnay. De Sauvignon was een tikkeltje te zuur.
We sloten af met een espresso en capuccino. Het bazige, onderdrukkende karakter van de bedrijfsleidster werkte door op het personeel dat een beetje drukdoenerig en niet op zijn gemak rond liep. We zijn er nu 4 keer geweest en zijn nu tot de conclusie gekomen dat de Boathouse het écht van zijn locatie moet hebben. Het eten moet je op de koop toe nemen... Volgende keer gaan we voor de (veel goedkopere) uitsmijter, die we voorbij zagen komen en die er lekker uitzag. Daar kan weinig mis mee gaan want het blijft een feit dat je er fantastisch zit...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home