Monday, June 26, 2006

Hitchcock at Parkwijk
























Gisteren moest ik vroeg beginnen met mijn werk. Omdat er werkzaamheden waren tussen RAI en Schiphol besloot ik extra vroeg van huis te gaan om de trein te pakken. Ik kwam, na mijn fietstochtje van 10 minuten door de nog heerlijk stille wijken, om half zes aan bij station Parkwijk. Nadat ik mijn fiets bij de AH had neergezet belande ik in wat wel de filmset van de film 'the Birds' leek.... Een enorme groep van wel honderden kauwen cirkelde boven mijn hoofd tegen de dreigende hemel. Allemaal lieten ze hun naargeestige, krassende kreetjes horen terwijl ze daar rondvlogen. Toen ik mijn kaartje afgestempeld had en op het perron zat te wachten, verzamelde de groep zich op het dak tegenover mij, op de bovenleiding en op het perron. Ik was de enige die op de trein zat te wachten en in mijn gedachten zag ik het scenario zich al ontvouwen; opeens zouden ze zich massaal op mij storten om mijn ogen uit te pikken en mij tot bloedens toe te verwonden...ik zag de krantenkoppen al voor me: "Jonge KLM werknemer aangevallen en opgegeten door vogels" Terwijl ik dit allemaal voor mijn geestesoog zag afspelen, werd de situatie zelfs nog angstaanjagender; er had zich ook een evengrote groep meeuwen verzameld, die zich luid krijsend naast de groep kauwen nestelde. Gelukkig waren er ondertussen al wat meer mensen op het perron, zodat ik in het geval van een aanval van onze 'gevederde vrienden' niet meer alleen zou staan.
De enige reden voor dit 'Birds-gedrag' zou volgens mij de voorspelde weersomslag later die dag kunnen zijn.
Toen de trein aankwam, vluchtte ik snel naar binnen en nestelde me achter de dikke ruiten van mijn coupe...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home