Friday, November 14, 2008

Mannenavond


Twee grote regendruppels hangen als schitterende parels aan de rand van mijn TNT-cap, ze vormen de enige lichtpuntjes in mijn mistroostige blikveld: terwijl ik mijn rondje loop, kijk ik door een nevel van microscopisch kleine druppeltjes naar de loodgrijze hemel. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier flink depressief van kunnen worden... Met plezier denk ik terug aan gisteravond. Remko en ik hadden afgesproken om naar de nieuwe Bond-film 'Quantum of Solace' te gaan. Daarvoor zou Remko bij ons eten en na afloop was het plan om eens een lekker vuurtje te stoken in de buitenhaard. Ik had een pasta recept van Carluccio gekozen en dat bleek (weer eens) een schot in de roos; heel eenvoudig en smakelijk. Met tomaten en verse buffel-mozzarella...
Bond bleek helaas Bond niet meer te zijn. Gewoon een spannende actiefilm, maar geen engelse humor meer, geen leuke gadgets, geen Q en geen miss Moneypenny.... jammer. Het bijzondere is op deze manier verdwenen. Remko had al gezegd dat het bij de vorige film ook zo was, maar die had ik nog niet gezien. Voor mij was het de eerste kennismaking met de 'nieuwe' Bond.
Na afloop het vuur heerlijk opgestookt. We hadden een mooie heldere avond en de volle maan scheen haar blauwe licht door wat ijle wolkjes terwijl er een fris briesje door de blaadjes ritselde. Echt weer om met een mooi glas whisky bij het vuur te zitten voor wat mannenpraat! Ruim twee uur later en lekker doorrookt kwamen we weer binnen.
Gaan we zeker nog eens doen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home