Saturday, July 08, 2006

Kleine nichtjes worden groot

Ik kan me nog goed herinneren dat ik met mijn nichtje Sandra op mijn arm stond, toen zij net geboren was. Ik was toen 16 en Remko 13.Dan voel je je opeens een oude man als ze gaat trouwen en zelfs al een een prachtig kereltje op de wereld heeft gezet. Ik weet nog goed dat ik er vroeger een hekel aan had als oudere mensen een gesprek begonnen met de woorden: "Ik weet nog goed dat..." of "Ik kan me nog goed herinneren dat..." En nu ben ik zelf al zo'n oude lul geworden...
Gelukkig voel ik me nog jong en mensen schatten me steevast 5-10 jaar jonger dan ik ben, houden zo.
Maar goed, er gaapt toch een klein generatiekloofje. Dat bleek gisteren op de bruiloft ook. Toen ik om me heen keek zag ik een meertderheid van beduidend jongere yuppen en yuppinnen. Gelukkig bleek de geolied spelende band "What's up Bob?", een zeer breed repertoire te beheersen, waar Marca en ik ook verbazend goed mee uit de voeten konden. Ik ben niet zo'n danser, maar dit werkte zo aanstekelijk dat ik zowaar ook een halfuur op de dansvloer te vinden was...
Sandra zag er prachtig uit in haar strapless jurk en ze genoot zichtbaar van het hele gebeuren, ook Dimitry amuseerde zich prima. Van spanning hadden ze gelukkig weinig last gehad, zodat ze volop konden genieten van wat er op die dag allemaal gebeurde. Kleine Mats maakte ook alles mee, maar was bij het feest "s-avonds toch afgehaakt. Dat was ook niks geworden voor zo'n klein ventje, al die herrie en al die mensen. De lokatie was fantastisch; midden in het boerenland tussen Hoevelaken en Nijkerk stond de hoeve "Sparrendam". Een mooie uitspanning met oude stenen opgebouwd, het geheel bestaat uit een feestzaal met prachtig groot terras en een 'vestingwerkje' ernaast met prachtige gemetselde bogen binnenin. Dit is een door de gemeente Nijkerk goedgekeurde trouwlokatie, zodat hier ook huwelijken voltrokken mogen worden.
's-ochtends werden ze in deze sfeervolle zaal getrouwd door een oude vriend van de vader van de bruid. Ik bleek hem ook nog oppervlakkig te kennen. Later trouwden ze voor de kerk in Hoevelaken en weer later was het feest weer op 'Sparrendam'
Het was een mooi, goedverzorgd feest, om 1.30 werden we door onze "taxiservice" van Remko en Elina weer keurig thuis afgezet. Maandag gaat het bruidspaar lekker op huwelijksreis naar Barcelona.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home