Sunday, April 20, 2008

De grote verrassing...


Marca had ik net afgezet op station Almere-Centrum voor haar Panama vlucht.Terug naar huis rijdend, bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om met de kinderen een verrassingsbezoekje aan opa en oma te brengen. Thuis pakten we wat spullen bij elkaar om mee te nemen naar Ermelo. Even tanken en weg waren we. Het was mooi weer en lekker rustig op de weg. Toen we de straat inreden bij mijn ouders, zag ik hun auto niet staan...dat was niet de planning.

"Opa en oma zijn er niet jongens,ik denk dat ze misschien een kopje koffie aan het drinken zijn bij oom Sam en tante Marijke, laten we daar maar even gaan kijken"
Toen kwam het stemmetje van Britt vanaf de achterbank:
"Ik weet wel waar ze zijn, maar ik zeg het lekker niet!"
Er drong nog niets tot me door.
"O, ja?, waar zijn ze dan?"
"Ik denk niet dat ik het vertel want dan moeten we nog een heel eind rijden"
"Hoezo?"
"Nou, oma heeft gebeld en ze komen een kopje koffie bij ons drinken, maar ik mocht niets zeggen, het is een verrassing!"
Mijn moeder bleek gebeld te hebben, nèt toen ik Marca op de trein zette....

Tja, daar stonden we dus: mijn ouders in Almere en wij in Ermelo....
Later had ik er wel spijt van dat ik toch even onaardig was geweest tegen Britt; ze had tenslotte juist heel goed haar geheimpje bewaard en niets verklapt!
Al snel belde Remko me op in de auto om te zeggen dat mijn ouders onze sleutel gelukkig bij zich hadden en bij ons binnen op ons zaten te wachten. Er zat niets anders op dan maar meteen weer terug te rijden. Ik besloot om het maar als een ouderwets eindje 'toeren met de auto' te zien. Om 12 uur waren we weer thuis en hebben er alsnog een hele gezellige dag van gemaakt, die we hebben afgesloten met een bezoek aan La Place.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home