Wednesday, April 09, 2008

"Blauwe" lunch






















Op mijn werk zie ik mijn collega UZK-ers, zoals we soms genoemd worden, aardig vaak, maar meestal maar vrij kort.
UZK-ers ( uitzendkrachten) worden, net als KLM-ers, overal op Schiphol ingedeeld. Dus soms kom je elkaar tegen, maar heb je geen tijd om even bij te kletsen, omdat je op weg bent naar je volgende taak. Onze gecomputeriseerde "indeler", de CHIP, is heel streng en er zijn normtijden berekend voor het lopen van de éne taak naar de andere. Als je je niet op tijd meldt bij je volgende taak, gaan de indelers naar je op zoek, wordt je van je oorspronkelijke taak afgehaald en op een andere taak gezet. Het is allemaal bijzonder krap ingedeeld en als je niet op tijd verschijnt, kan de vlucht niet afgehandeld worden, met alle gevolgen van dien... Vandaar dat het idee ontstond om met een groepje KLM-blauwe collega's eens gezellig te gaan lunchen, zodat we wat meer tijd voor elkaar zouden hebben. We waren het er al snel over eens dat dit niet op Schiphol moest gebeuren omdat we daar toch al zo vaak zijn. Toen bood Nelleke spontaan aan om het bij haar thuis te organiseren. Nelleke woont in een mooi groot, ouderwets huis, in een mooie wijk in Bussum. Ze houdt van kokkerellen en entertainen en ze heeft ruimte genoeg om gasten te ontvangen. Dat was dus snel besloten! Er kwam druk e-mail verkeer op gang over wie wat zou maken en waarom...
Ik had me aangemeld om een frisse witlofsalade te maken. Paste volgens mij wel goed bij het Thaise hoofdgerecht dat Nelleke zou gaan maken. Een ander zorgde voor de wijnen en Claire Camiletti zou voor de Tiramisu zorgen, tja, wat wil je met zo'n achternaam! Kortom, ieder droeg zijn steentje bij. Begintijd was half-één. Lekker vroeg omdat zowel Mirna als ik alletwee de kinderen uit school moesten halen en dus op tijd weer weg moesten. Iedereen was aanwezig, zelfs Mandy, die zich de vorige dag nog beroerd had gevoeld. Het huis van Nelleke bleek precies zoals we het ons bij haar hadden voorgesteld; beetje rommelige, maar oergezellige, mediterane-curiosa sfeer. Met een prachtig klein open haardje in de knusse eetkeuken. Nelleke had drie heerlijke curry's klaargemaakt: kip, garnalen en groente. Alledrie even lekker! Als entree serveerde ze een smakelijke, eigengemaakte courgette-soep. Al gauw bleek dat het voor ons- de 'kinderophalers'- erg krap zou worden. Helaas moest ik echt halverwege de tafel verlaten, om weer naar huis te rijden...Ik kreeg van Claire nog een groot stuk Tiramisu mee. Dat was géén goede planning geweest, meneer Arnold!! Dat gaan we een volgende keer anders aanpakken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home