Saturday, December 27, 2008

Inspiratie...


Ik kijk terug en zie dat ik al een ruim een maand niets meer geschreven heb! Je hoort schrijvers vaak zeggen dat schrijven echt een vak is, dat het niet alleen wachten op inspiratie is -in de oude films zie je dan de schrijver met een lege blik naar een blanco velletje staren, dat maagdelijk tussen de rollen van een oude 'Remington' geperst zit- nee, schrijven is gedisciplineerd elke dag op een bepaalde tijd achter je bureau gaan zitten en...schrijven!!! Gewoon doen, gewoon beginnen! En inderdaad heb ik zelf ook ervaren dat het zo werkt. Alleen is het mijn vak natuurlijk niet en kies ik er dan voor om andere dingen te doen. Maar meer dan een maand... kom op zeg! An die Arbeit!! Nou is het wel altijd een drukke tijd in december met al die feesten (klinkt toch een beetje zwakjes)
Ik pak gewoon de agenda erbij en kijk even wat er allemaal gebeurd is sinds mijn laatste stukje.
OK dan: Quinn heeft bij opa en oma gelogeerd, Leen en Hilde hebben bij ons gegeten, Britt heeft haar verjaardag gevierd met een Girlzzz make-up, make-over partijtje, samen met Jeroen een badkamer vloer gelegd, de oude grijze Sint is natuurlijk ook weer een paar keer langs geweest, Quinn heeft zijn B-diploma gehaald!, Gerjan heeft hier gelogeerd voordat ze weer terug ging naar Canada, Ik ben naar de tandarts geweest, we hebben met Nancy en Joost onbeperkt sushi gegeten bij restaurant Kimono, de Klussenier is langsgeweest om zijn offerte voor de zolder door te spreken, Niels Mons heeft de maten genomen voor onze nieuwe dakkapel, ik heb fotomodel gespeeld in een fotoshoot van Aatjan, ik heb weer een fantastische kookles gehad bij Cucina Maria, gehaktballetjes gemaakt voor twee schoolkerstdiners, met Rene achter een stalletje met gluhwein en koekjes gestaan, samen met Marca naar het zondagochtend concert geweest, met de kinderen heerlijk bij Jeroen en Jacqui gegeten, samen met Marca en Jacqui naar de winter-wijnproeverij van Hugh geweest, Remko en Elina op de koffie gehad, wezen borrelen bij onze overburen Rob en Astrid en ten slotte op tweede kerstdag het (Italiaanse) menu bereid..... O ja, natuurlijk ook nog gewerkt bij KLM en TNT.
Mmm,toch wel een béétje druk geweest...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home